13 desember 2009

I minnene, i drømmene

i minnene, i drømmene

  kan alle forstå kjærlighet


ingen kan forstå

   de tunge farvel


alle kan knyttes sammen

    med dyp inderlighet


ingen kan skilles

     uten et avgrunn i hjertet



gi meg vinger
     så jeg kan fly
       
              over drømmene




jeg vil aldri lande


jeg vil bare stige

til fuglene bak skyene







gi oss øyne
       så vi kan se
                                          minnene


fra årene som var


fra sangen rundt bålet
  en sen høstkveld

fra fuglenes kvitring
  ved Stuorváldda

fra de gylne moltebærmyrer

  ved Rávddájávrre



fra dagene som ebbet ut
           




på vingene kan vi fly over ditt liv

    vi kan aldri mer lande hos deg




vi ser deg allikevel


            i minnene

                     i drømmene




Skrevet til ettårsminnet for min tremenning Erlends uventede og meningsløse bortgang. Takk for alt, kjære slektning og kamerat.


Vidar Andersen, 13.desember 2009

Ingen kommentarer: